Inwestowanie w jakość zdjęć jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów zwiększenia sprzedaży sklepu internetowego a także ma zasadnicze znaczenie w zachęceniu klientów do odwiedzania tradycyjnych sklepów jak i do kupowania konkretnych towarów. Dobrej jakości, atrakcyjne zdjęcia stanowią istotny element wspomagający działania marketingowe. Aby  uzyskać niepowtarzalny charakter wizerunku Twojej Firmy, strony internetowej, materiałów reklamowych, opakowań czy oferowanych produktów proponujemy wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej. Wizja Produktu zaproponuje Ci w jaki sposób najlepiej zaprezentować Twoje produkty lub zrealizuje każdy zaproponowany przez Ciebie projekt.

Zdjęcie produktu wykonywane na potrzeby reklamy określa się bardzo często angielskim słowem „Packshot”  jakkolwiek nie zawsze to określenie jest adekwatne do tego co i w jaki sposób prezentuje. Wg definicji np. zawartej w Wikipedii  –  „Packshot”  to rodzaj fotografii reklamowej, zdjęcie reklamowe produktu w opakowaniu wykonane do celów reklamy prasowej lub filmu reklamowego. Wykonywane w studio przy zachowaniu neutralnego oświetlenia bez dodatkowych efektów. W postprodukcji często poddawana szparowaniu oraz retuszowi”.

Coraz częściej jednak dla uatrakcyjnienia prezentacji towarów w nowoczesnych ofertach reklamowych ingeruje się w „otoczenie” poszczególnych produktów, dodając cienie, odbicia, wykonując zdjęcia produktów na lustrzanych podstawkach, kolorowych tłach w coraz ciekawszych aranżacjach – często w zestawieniach z innymi współgrającymi z danym produktem dodatkami. Wszystko to powoduje, że taka oferta przyciąga wzrok klienta i spotyka się z większym zainteresowaniem aniżeli oferty konkurentów.

I. ZDJĘCIA NA POTRZEBY WITRYNY E-SKLEPU

Aby zachęcić klienta do zakupu w naszym sklepie należy mu jak najbardziej przybliżyć towar przeznaczony do sprzedaży. Służą do tego dwa narzędzia:

  • dokładny opis sprzedawanego przedmiotu,
  • dobre zdjęcia.

My – z racji branży jaką reprezentujemy – zajmiemy się tym drugim narzędziem.

Zasada, że „klient kupuje oczami” nabiera szczególnego znaczenia w przypadku e-sklepów. Jednym z najistotniejszych elementów decydujących o tym, czy klient dokona zakupu w sklepie internetowym jest zdjęcie produktu. Sklep internetowy z nieprofesjonalnie wykonanymi zdjęciami wygląda niedbale i zniechęca klientów. Dobre zdjęcia produktów są niezbędne do rozwoju każdego sklepu internetowego.

Jeśli sprzedajemy towary, gdzie ważny jest wygląd a opis jest tylko „mniej ważnym dodatkiem” musimy zamieścić zdjęcia bardzo dobrej jakości, pokazujące wszystkie szczegóły produktu istotne do pokazania jego walorów zarówno użytkowych jak i estetycznych. W przypadku produktów o większych gabarytach często te drobne ale istotne elementy się całkowicie gubią.. Dlatego czasami lepiej jest umieścić istotny szczegół produktu jako główne zdjęcie, a cały produkt jest wtedy zdjęciem dodatkowym. Warto stosować też większe zdjęcia nawet kosztem ich dłuższego ładowania się na stronie. We wszystkich przypadkach zalecane jest zamieszczenie na stronie produktu przynajmniej 3 zdjęć (im więcej tym lepiej) wykonanych z różnych stron a nawet w różnym świetle.

II. ZDJĘCIA PRZEZNACZONE DO DRUKU W MATERIAŁACH REKLAMOWYCH

Zdjęcia publikowane przez firmy handlowe w katalogach, folderach czy innych drukowanych materiałach reklamowych mają za zadanie osiągnięcie nieco innego celu aniżeli publikowane w witrynie sklepu internetowego. W przypadku sklepów tradycyjnych klient ma stworzone warunki do dokładnego obejrzenia produktu, dotknięcia go, oglądnięcia poszczególnych jego detali. W takim przypadku dobre zdjęcie ma za zadanie – poza pokazaniem walorów produktu – nakłonienie klienta do odwiedzenia tego a nie innego sklepu. Wykonując zdjęcia przeznaczone do katalogu reklamowego możemy a wręcz powinniśmy pokusić się o odrobinę fantazji, nadania zdjęciu „duszy” – tego czegoś – co spowoduje, że klient oglądając je zapragnie posiadać sfotografowany produkt a z reklamy ma się dowiedzieć gdzie go może kupić. Tutaj nie potrzeba trzech zdjęć wykonanych z różnych stron – wystarczy jedno ale często odrobinę „podkolorowane”.

Każde wydawnictwo reklamowe – ekskluzywny katalog czy prosta ulotka bez względu na to czy promuje firmę produkcyjną, handlową czy usługową nie mogą być pozbawione pięknych, kolorowych fotografii. Profesjonalne zdjęcia produktów to nieodzowny element każdego materiału reklamowego.